STRATEGI PEMASARAN DALAM MENINGKATKAN VOLUME PENJUALAN PRODUK DI GIVIE DESSERT
Abstract
Safhira Azaria (11725046), “Marketing Strategy to Increase Sales Volume at Givie Dessert”. Faculty of Islamic Economics and Business Islamic Business Management Study Program, State Islamic Institute (IAIN) Pontianak, 2021. The purpose of this study was to find out what strategy was used and how the implementation of that strategy was used by Givie Dessert in increasing sales volume. With a research focus on marketing strategies to increase sales volume at Givie Dessert. This study used qualitative research methods. Sources of primary data in the form of direct observations and interviews with sources, namely the manager and owner of Givie Dessert. While the data collection technique is by means of observation, interviews, and documentation. Then the data were analyzed using data reduction techniques, data presentation, and drawing conclusions. In the end, the data will be tested for validity using data triangulation and member check techniques. The results of this study indicate that Givie Dessert has implemented a marketing strategy (marketing mix). This has a significant effect on the sales volume of Givie Dessert.
References
DaftarPustaka
Abdurrahman, N. H. (2015). Manajemen Strategi Pemasaran. Bandung: CV Pustaka Setia.
Alma, B. (2016). Manajemen Pemasaran dan Pemasaran Jasa. Bandung: Alfabeta.
Anas, Amril. (2017). Strategi Pemasaran Dalam Upaya Meningkatkan Volume Penjualan Pada PT. Metro Makmur Nusantara Medan. Jurnal Ilmiah Maksitek, Vol. 2, No. 4.
Assauri, Sofjan. (2007). Manajemen Pemasaran Dasar, Konsep & Strategi, Jakarta: PT. Raja Grafindo Persada.
Atmoko, T. Prasetyo Hadi. (2018). Strategi Pemasaran Untuk Meningkatkan Volume Penjualan Di Cavinton Hotel Yogyakarta. Jurnal of Indonesian Tourism, Hospitality and Recreaction, Vol. 1, No. 2.
Fachrurazi, Ita Nurcholifah. (2021). Strategi Pemasaran Produk-produk Lembaga Keuangan. Makassar: Yayasan Barcode.
Fahlevi, Erwinsyah Rizkan. (2016). Strategi Pemasaran Untuk Meningkatkan Volume Penjualan Pada PT Indocitra Niaga Jaya Banjarmasin. Jurnal Manajemen dan Akuntansi, Vol. 17, No. 1.
Fajriyah, Lilis Wahidatul. (2018). Skripsi: Strategi Pemasaran Dalam Meningkatkan Penjualan Tahubox Ibu Pudji Ungaran Dalam Perspektif Ekonomi Islam. Fakultas Ekonomi dan Bisnis Islam Universitats Islam Negeri Walisongo.
Khalilurrahman. (2016). Strategi Pemasaran Pada Perusahaan Bento Cafe Yogyakarta. [Skripsi]. Yogyakarta: Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi Widya Wiwaha.
Kotler, Philip. (1988). Manajemen Pemasaran, Edisi Keenam, Analisis, Perencanaan, Implementasi, Pengendalian. Jakarta: Erlangga.
L. Dwiyana, Nuri Aslami. (2022). Analisis Strategi Pemasaran Untuk Meningkatkan Penjualan Produk Asuransi Syariah. Mimbar Kampus: Jurnal Pendidikan Dan Agama Islam, Vol. 21, No. 1.
Marhamah. (2014). Strategi Pemasaran Produk jilbab Rabbani Menurut Ekonomi Islam. [Skripsi]. Palembang: Fakultas Ekonomi dan Bisnis Islam Universitas Islam Negeri.
Moleong, L. J. (2004). Metode Penelitian Kualitatif. Bandung: Remaja Rosdakarya.
Moleong, L. J. (2012). Metodologi Penelitian Kualitatif Edisi Revisi. Bandung: PT Remaja Rosdakarya.
Mukarromah, Siti. (2018). Implementasi Strategi Bauran Pemasaran Dalam Meningkatkan Volume Penjualan Toko Baju Senam Grosir.Com. [Skripsi]. Surabaya: Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Muhammadiyah Surabaya.
Nasution, R. U, Nuri Aslami. (2022). Strategi Dalam Manajemen Pemasaran. Transformasi Manageria: Journal Of Islamic Education Management, Vol. 2, No. 1.
Nazir, M. (2017). Metode Penelitian. Bogor: Ghalia Indonesia.
Nurcholifah, Ita. (2014). Strategi Marketing Mix Dalam Perspektif Syariah. Jurnal Khatulistiwa LP2M IAIN Pontianak, Vol. 4, No. 1.
Panjaitan, Roymon. Manajemen Pemasaran. Semarang: Sukarno Pressindo.
Rachmawati, Rina. (2011). Peranan bauran pemasaran (marketing mix) terhadap peningkatan penjualan (sebuah kajian terhadap bisnis restoran). Jurnal Kompetensi, Vol. 2, No. 2.
Sofjan, A. (2010). Manajemen Pemasaran. Jakarta: Raja Grafindo.
Sugiyono. (2014). Metode Penelitian Kuantitatif Kualitatif dan R&D. Bandung: Alfabeta.
Suparyanto, Rosad. (2015). Manajemen Pemasaran In Media, Bogor.
Suyanto, M. (2007). Marketing Strategy Top Brand Indonesia. Yogyakarta: C.V Andi Offset.
Wahyudi, Geger. (2012). Strategi Pemasaran Produk Pembiayaan Arrum pada PT. Pegadaian Syariah A.Yani ditinjau dari Perpesktif Ekonomi Islam. [Skripsi]. Palembang: Fakultas Ekonomi dan Bisnis Islam Universitas Islam Negeri Raden Fatah.
Copyright (c) 2023 Safhira Azaria, Fachrurrazi, Nuratika
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.